1
Bawisz się z dziećmi w parku, piaskownicy. Spotykasz tam nową koleżankę/kolegę. Na co zwracasz uwagę?
jak wygląda i jak jest ubrana,
w jaki sposób mówi, jaki ma głos,
w jaki sposób się zachowuje i w co możesz się z nią bawić.
2
Jaki otrzymałeś prezent na urodziny, święta? Powiedz czy pamiętasz:
jaki miał kolor, kształt,
co czułeś (-aś), kiedy otwierałeś (-aś) prezent,
jak bawiłeś (-aś) się nowym prezentem?.
3
Jesteś w nowej klasie. Na co zwracasz uwagę?
wygląd klasy, kolory, jej wyposażenie,
na dźwięki i rozmowy toczące się w niej,
czy dobrze się w niej czujesz,
co dzieje się w klasie i czy mogłabyś (mógłbyś) w tym uczestniczyć.
4
Gdy uczysz się czegoś nowego, w jaki sposób robisz to najchętniej?
czytając książki, oglądając ilustracje, zdjęcia, filmy,
mówisz na głos, słuchasz, zadajesz pytania,
spacerujesz po pokoju i czytasz.
5
Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
zawierające dużą ilość opisów,
omijam opisy, lubię gdy ktoś mi czyta,
takie, w których dobro zwycięża nad złem,
dużo obrazków, mało tekstu.
6
Jak spędzasz czas wolny?
słuchasz muzyki, śpiewasz,
rysujesz, malujesz, lepisz z plasteliny, bawisz się w piaskownicy,
biegasz, grasz w piłkę, jeździsz na rowerze.
7
Kiedy uczysz się:
kiedy gra muzyka, słychać rozmowy,
nie potrafię uczyć się, gdy w pobliżu gra muzyka lub słychać rozmowy,
mam swoją ulubioną maskotkę i przybory do nauki,
muszę mieć dużo miejsca w pokoju, kiedy ktoś wchodzi, porusza się to mi przeszkadza,
8
Gdy z kimś rozmawiasz, gdzie kierujesz wzrok?
patrzysz na twarz rozmówcy, chcesz także by ta osoba patrzyła na twoją twarz, gdy do niej mówisz,
spoglądasz jedynie krótko na rozmówcę, po czym twój wzrok wędruje na prawo i na lewo,
spoglądasz jedynie krótko na rozmówcę, by zobaczyć jego wyraz twarzy, po czym spoglądasz w dół lub w bok,
rzadko spoglądasz na rozmówcę, spoglądasz w dół lub w bok, jeśli jednak pojawi się jakiś ruch lub działanie, natychmiast patrzysz w tamtym kierunku.
9
Które z poniższych stwierdzeń do Ciebie pasuje?
zwracasz uwagę na kolory, kształty, wzory, masz dobre oko do barw i kształtów,
nie znosisz ciszy i jeśli tam, gdzie akurat jesteś, jest za cicho, nucisz coś, głośno mówisz, włączasz muzykę, TV, by w Twoim otoczeniu było głośno,
jesteś wrażliwy(-a) na uczucia innych ludzi, twoje własne uczucia łatwo zranić, nie potrafisz się skoncentrować, gdy ktoś cię nie lubi, czujesz potrzebę bycia kochanymi akceptowanym by pracować,
trudno ci wysiedzieć nieruchomo w jednym miejscu, potrzebujesz dużo ruchu, a jeśli już musisz siedzieć garbisz się, wiercisz, stukasz w podłogę.
10
Najbardziej nie lubisz, kiedy nauczyciel:
mówi i nie pokazuje obrazków, ilustracji,
każe pracować po cichu i samodzielnie,
nie pozwala rysować, dotykać przedmiotów,
poleca słuchać i patrzeć w bezruchu.
11
Nie lubisz miejsc, w których:
czujesz się źle, niepewnie
nie wolno niczego robić, jest mało przestrzeni na ruch.
12
Wróć pamięcią do jakiegoś szczęśliwego momentu ze swojego życia, np.: wyjazd na wakacje, wycieczka, odwiedziny babci, przyjęcie urodzinowe. Przez chwilę spróbuj przypomnieć sobie jak najwięcej szczegółów związanych z tym wydarzeniem. Jakie wspomnienia utkwiły Ci w pamięci?
wygląd ludzi, miejsc, przedmiotów,
pamiętasz rozmowy, dźwięki,
pamiętasz uczucia swoje i innych,
pamiętasz, co wtedy robiłeś (-aś): zabawy, gry.
13
Gdybyś miał(a) zapamiętać nowe słowo, zrobiłbyś (-łabyś) to najlepiej:
odtwarzając to słowo w umyśle lub fizycznie.
Wykres wyniku stylów uczenia się.
DALEJ
Twoje wyniki są gotowe
Zostań z nami w kontakcie
Nie zaznaczono zgody marketingowej oraz handlowej,musimy uzyskac Twoje zgody, aby móc mieć kontakt z Tobą, jeśli chcesz otrzymywać od nas promocje oraz informacje o konkursach zaznacz zgody.
Pokaż Wyniki >>
Charakterystyka
Wzrokowcy to osoby , które uczą się patrząc. Zapamiętują obrazy, kolory.
Wystarczy, że spojrzą na rysunek a bardzo szybko pamiętają nawet szczegółowe jego części.
Łatwiej uczą się czytać, także szybko. Rozmawiając z kimś, patrzą na niego, nie spuszczając wzroku.
Bardzo dobrze pamiętają twarze nowo poznanych ludzi ale niekoniecznie ich imiona.
Są estetami, lubią porządek wizualny wokół siebie. Potrafią dobrać kolory ubrania,
mają zdolności artystyczne i przestrzenne.
Zawody w jakich się sprawdzają to: wszystkie w których wykorzystane
jest bystre oko i poczucie estetyki oraz przestrzeni architekt, projektant wnętrz,
ubrań, fotograf.
COFNIJ
DALEJ
Wskazówki do nauki
- ucz się wykorzystując rysunki, zdjęcia, wykresy, filmy, slajdy, prezentacje multimedialne
- stosuj kolory i nietypowe kształty w tekstach bez obrazków i bez dialogów
- usiądź w pierwszej ławce by być blisko tablicy i nauczyciela oraz pomocy naukowych
- możesz uczyć się przy muzyce lub bez niej - potrafisz się koncentrować w każdych warunkach
- jeśli wykonujesz działanie matematyczne i sprawia Ci ono trudność Rozrysuj je na kartce krok po kroku
- naucz się szybkiego czytania, znakomicie sobie z tym poradzisz. widzisz tekst jako obraz
- kiedy uczysz się słówek z j. obcego zapisuj je na kolorowych karteczkach i naklejaj tam gdzie możesz je widzieć.
- korzystaj z ilustrowanych słowników ortograficznych, ilustrowanych encyklopedii i dodatkowych ćwiczeń - to pomoże w zapamiętywaniu.
- jeśli coś jest dla ciebie trudne do zapamiętania - NARYSUJ TO!
COFNIJ
DALEJ
Charakterystyka
Słuchowiec będzie pamiętał wszystko co usłyszy. Jeśli nauczyciel mówi konkretnie, miłym nieco niższym głosem to uczeń-słuchowiec chętnie go wysłucha. Będzie się irytować kiedy nauczyciel nie zmierza w swym wywodzie, bezpośrednio do celu, ale mówi kwieciście i bez konkretów. Słuchowcy lubią słuchać muzyki, otaczać się dźwiękami, kiedy są sami w domu włączają urządzenia dźwiękowe. Lubią uczyć się głośno i czytać szeptem - w ten sposób lepiej zapamiętują tekst. Świetnie zapamiętują słuchowiska, nagrane wykłady nauczyciela, słowa piosenek, płyty z nagranymi dialogami z j. obcego. Są mistrzami wymowy słówek w j. obcym. Słuchają i mówią, raczej wyciszeni i spokojni. Często posiadają zdolności muzyczne. Zawody w jakich się sprawdzają: wszelkie, w których wykorzystywany jest dźwięk muzyk, spiker radiowy lub telewizyjny, kompozytor, tancerz.
COFNIJ
DALEJ
Wskazówki do nauki:
- lepiej zapamiętasz tekst(wiersz, regułkę) gdy ktoś Ci go odczyta głośno.
- czytaj głośno zwłaszcza fragmenty trudne i niezrozumiałe lub poproś by ktoś Ci je odczytał
- możesz nagrywać odczytany tekst na dyktafon i odsłuchiwać go nawet wykonują inne czynności
- zapamiętasz słowa i treści kiedy skojarzysz je z dźwiękiem np. zaśpiewaj definicję
- używaj multimedialnych programów komputerowych do nauki, które wykorzystują muzykę i głos
- w trakcie czytania rób przerwy i kontroluj co czytasz. Dodaj rysunki a przede wszystkim efekty dźwiękowe. Wyobrażaj sobie bohatera książki, którą czytasz wśród dźwięków - jakie mogą go otaczać(śpiew ptaków, szum rzeki, odgłos kroków na chodniku)
- opowiedz rodzicom czy koledze o czym przeczytałeś/Aś, dyskutuj i pytaj jeśli czegoś nie rozumiesz.
- słuchaj nauczyciela - dużo zapamiętujesz z lekcji
- zapewnij sobie podczas nauki ciszę! Jeśli będzie to konieczne używaj zatyczek lub słuchawek na uszy.
- relaksuj się przed pracą umysłową np. odrabianiem lekcji, słuchając muzyki relaksacyjnej
COFNIJ
DALEJ
Charakterystyka
Dotykowcy, nazywani także czuciowcami to osoby bardzo wrażliwe emocjonalnie oraz sprawne manualnie. Cechą charakterystyczną jest podatność na stres, wrażliwość na to co czują i mówią inni oraz jak oni sami czują się w towarzystwie otaczających ich ludzi. Znakomicie radzą sobie z czynnościami wymagającymi pisania, rysowania, wycinania, lepienia itp. Jeśli chcą coś zapamiętać to najpierw to dotykają a potem zapisują co odczuli podczas kontaktu z obiektem. Dobrze odczytują uczucia innych, słuchają zwierzeń. Bardzo lubią wszelkie doświadczenia chemiczne, opracowywanie zielników, niejednokrotnie bardzo dobrze radzą sobie z pisaniem na komputerze. Zawody: analityk, mechanik, informatyk, pisarz, felietonista, psycholog.
COFNIJ
DALEJ
Wskazówki do nauki:
- by lepiej rozumieć i słuchać musisz mieć zajęte ręce - trzymaj długopis, coś zapisuj
- kiedy masz zapamiętać coś słowo w słowo np. definicję - zapisz ją
- podkreślaj materiał który masz zapamiętać stosując pisaki, kredki
- na biurku miej zawsze dodatkowe kartki, kolorowe notesy i zakreślacie
- pisz na komputerze, wykonuj notatki
- kiedy się uczysz możesz usiąść na podłodze, w fotelu i ewentualnie słuchaj spokojnej muzyki najlepiej bez słów
- nie ucz się kiedy jesteś z kimś w konflikcie - nie będziesz mogła/mógł się skoncentrować. Najpierw wyjaśnij problem a potem siadaj do nauki.
- ucz się z koleżanką lub kolegą, który jest Twoim przyjacielem
- kiedy czytasz wyobrażaj sobie sceny jakie pojawiają się podczas czytania, możesz je rysować, rób notatki z lektur
- zakreślaj kolorem ważne informacje, angażuj emocje
- otaczaj się przedmiotami, osobami, sytuacjami które lubisz a lepiej i łatwiej nauczysz się żądanego materiału
COFNIJ
DALEJ
Charakterystyka
Kinestetyk inaczej nazywany ruchowcem to osoba dla której ruch stanowi podstawową formę poznawanie świata, wyrażania siebie. Kinestetycy często są ustawiani w tym samym rzędzie co dzieci nadpobudliwe psychoruchowo i z zespołem ADHD. Mają niespożyte pokłady energii, są ruchliwe i z zapałem podchodzą do każdej czynności, która pozwala im przemieszczać się. Nie mogą usiedzieć w jednym miejscu, chodzą po klasie a kiedy piszą czy uczą się często robią to niedbale. Brakuje im precyzji w działaniu, pomijają istotne szczegóły. Zazwyczaj to urodzeni optymiści, dodają energii otoczeniu. Duża ruchliwość, jeśli jest dobrze ukierunkowana, znakomicie sprawdzi się w sporcie. Zawody w których poczują się bardzo dobrze to wszystkie te, gdzie nie trzeba siedzieć za biurkiem a więc sportowcy, redaktorzy terenowi, przedstawiciele handlowi, żołnierze.
COFNIJ
DALEJ
Wskazówki do nauki:
- wyszukaj do nauki miejsca gdzie nikt i nic nie będzie się poruszać, ruch innych rozprasza Cię
- Ty sam/sama poruszaj się jeśli chcesz się skoncentrować i zapamiętywać
- angażuj się w każdą wykonywaną czynność, eksperymentuj
- ucz się w krótkich odcinkach czasu np. 10-15 min. nauki i 3 min. przerwy
- kiedy czytasz lub ucz się spaceruj po pokoju, rzucaj papierowym kulkami do kosza, gnieć ręką gumową piłeczkę
- bierz udział w wycieczkach, pracach w terenie czy warsztatach - w ten sposób zapamiętasz najwięcej
- gdy czytasz idź za głównym bohaterem, towarzysz mu w jego przygodach jako uczestnik
- uprawiaj sport, znajdź swoją ulubioną dyscyplinę i regularnie ją trenuj
- pisz notatki w domu na dużych planszach lub układaj na podłodze mapy myśli
- możesz uczyć się przy muzyce jak i bez niej
COFNIJ
DALEJ
DZIĘKUJĘ
DZIĘKUJĘ ZA SKORZYSTANIE Z TESTU
Jeszcze tylko jeden krok… przejdź do swojej skrzynki mailowej, gdzie czeka na Ciebie analiza stylu uczenia się Twojego dziecka,
Miłej lektury!
Mam dla Ciebie jeszcze jeden bonus
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w przyjemny i skuteczny sposób nauczyć swoje dziecko ortografii?
Kliknij tutaj
Justyna Kantyka
COFNIJ