Ładowanie...
Jeśli jesteś nauczycielką, która szuka nowych, skutecznych sposobów na naukę ortografii – trafiłaś idealnie!
W tym artykule nauczycielka języka polskiego, Jadwiga Kowalik,
podzieli się swoim doświadczeniem z nauczaniem ortografii.
Opowie o swoich frustracjach, problemach, a także o tym, jak dzięki nowej metodzie, lekcje ortografii stały się ciekawsze, skuteczniejsze i bardziej angażujące dla uczniów.
Rozmawiając z nauczycielami, coraz częściej słyszę o trudnościach związanych z nauką ortografii.
Tradycyjne metody okazują się nie zawsze wystarczające – dzieci często zapominają zasady, mimo że znają je teoretycznie.
Problem pojawia się szczególnie podczas dyktand, gdzie nawet te słowa, które uczniowie ćwiczyli w domu, sprawiają kłopot.
Brzmi znajomo? To częsty problem, z którym boryka się wiele szkół
i nauczycieli, co wywołuje frustrację zarówno u pedagogów, jak i uczniów.
Jadwiga Kowalik: Zawsze starałam się, aby moje zajęcia były ciekawe, różne metody stosowałam, tak aby dzieci się nie nudziły.
Zauważyłam, że nauka ortografii to są lekcje trudne i nudne,
byłam bezradna, dopóki nie poznałam waszej metody.
Niektóre z dzieci mają zdolności ortograficzne, ale niektórym ortografia sprawia duże problemy, mimo, że znają zasady.
Wejdź na platformę i sprawdź jak działa nasza metoda.
Jadwiga Kowalik: Przede wszystkim jest to metoda skuteczna, ja nie mówię, że wcześniej nie miałam żadnych efektów,
natomiast tutaj wszystkie dzieci są zaangażowane. Zastosowanie na lekcji komputera, kolorowych słowników,
to angażuje nawet tych najsłabszych uczniów.
1. Skuteczność.
2. Atrakcyjność.
3. Postacie, które uczą ortografii, są bardzo bliskie dzieciom.
– urwis, ósemka, chińczyk, hiena, żaba, rzodkiewka.
4. Materiały bardzo kolorowe.
5. Dzieci polubiły te postacie.
– zabawne,
– ciekawe,
– to nie jest nauka ortografii, to są spotkania z postaciami.
Metoda haków jest niesamowicie rozwijająca, bo gdy dzieci nauczyły się skojarzeń, tworzenia historyjek związanych z zasadami,
to przenoszą to na inne przedmioty.
Dzieci, które mają zazwyczaj przeciętne wyniki w nauce,
przy zastosowaniu tej metody mają sukcesy i to jest bardzo ważne,
że dajemy również możliwość tym słabszym uczniom.
Dzieci wykorzystują swoją wyobraźnię.
Każde dziecko, jeszcze raz to podkreślę, może odnieść sukces.
Dyktanda, przestają być przerażające, to jest utrwalenie , upewnienie dziecka, że on zna zasady i potrafi je zastosować, potrafi napisać nawet trudne wyrazy, rzadko używane, bo metoda skojarzeń doskonale działa.
Skojarzenie trudnego wyrazu z hakiem pamięciowym daje rewelacyjne efekty!
Dziecko jest w stanie zapamiętać podczas jednej lekcji nawet 20 – 30 wyrazów, które nie mają zastosowania żadnej zasady ortograficznej.
Zupełnie inaczej przebiega tok lekcji, mam inne pomoce,
możemy korzystać z sali komputerowej lub używamy tablicy multimedialnej.
Lekcje zaczynają się od ćwiczeń relaksacyjnych, dzieci uwielbiają jeżeli włączam muzykę relaksacyjną i wymyślamy różne historie, że jesteśmy w lesie, nad jeziorem i odpoczywamy, wygłupiają się, ale to lubią, otwierają się, są zrelaksowani, nie ma tego spięcia, jest aktywność, ale pod kontrolą, są metody właściwe i dziecko się uczy, nie zdając sobie sprawy z tego, bez niepotrzebnego stresu.
Stres powoduje blokadę w mózgu, niechęć do nauki, mówią: “ja tego nie umiem”, dlatego dzieci nie chcą się uczyć.
Ta metoda jest w 100% skuteczna, sprawdziłam.
Kliknij w zielony przycisk, zarejestruj się i odbierz bezpłatną lekcję wraz z ćwiczeniami.
Sprawdź, jak to zadziała dla twoich uczniów w szkole
A poniżej znajdziesz wideo, jak wygląda przykładowa lekcja w szkole.
Zapraszam do obejrzenia.