Ładowanie...
Dużo rozmawiam z rodzicami, których dzieci mają problemy z nauką,
a przede wszystkim z ortografią.
Rodzice nie potrafią zrozumieć, jaka jest przyczyna,
że ich dzieci nie wiedzą jak opanować ortografię.
Ciekawa była ostatnia rozmowa, w związku z tym,
że mama bardzo chciała pomóc swemu dziecku, ale nie wiedziała jak?
Próbowała różnych metod, nic nie działało.
Przeczytaj artykuł do końca, a dowiesz się, w jak prosty sposób,
poradziła sobie mama Oli z opanowaniem ortografii❗
Urszula – mama, z którą rozmawiałam, ma córkę w III klasie.
Opowiadała, że już od dawna mają problem jak opanować z ortografię.
Nawet jak wspólnie uczą się wyrazów, to niestety
Ola już na drugi dzień nie pamięta, jak się pisze te wyrazy
i w rezultacie przynosi ze szkoły złe oceny.
Mówi, że żal jej córki, bo ona bardzo by chciała, dobrze się uczyć
i mieć piątki, niestety jej to nie wychodzi, a to powoduje dużą frustrację i
nie raz płacz, taki płacz z niemocy.
Spędzają wspólnie dużo czasu na nauce, metodami, które jak się okazuje,
nie przynoszą większych rezultatów, a przynajmniej nie takie jakby oczekiwały.
Niektóre wyrazy z łatwością zapamiętuje, a niektóre niestety nie.
Dała mi przykład wyrazu spódnica, który spędza jej sen z oczu.
Zapytała, czy znam jakąś metodę, godną uwagi,
dzięki której jej córka zapamięta na trwałe pisownię tego wyrazu?
Odpowiedziałam :
– oczywiście, że znam.
Podałam jej przykład ósemki.
Wyobraź sobie, że ósemka to postać , która pojawia się wszędzie tam,
gdzie w wyrazie piszemy “Ó”. Jakby zastępowała tę literkę.
Dzieciom opowiadamy różne ciekawe historyjki, na zasadzie skojarzenia właśnie “ósemki”
z wyrazem, który chcemy na pewno zapamiętać.
Pewnego wieczoru ósemka umówiła się na spotkanie,
niestety nie wiedziała co włożyć na siebie, żeby pięknie wyglądać.
Wpadła na pomysł, że dzisiaj założy spódnicę. Jak pomyślała tak zrobiła.
A wyglądała tak :
Prawda, że pięknie⁉
Bardzo jej się spodobała historyjka. Po naszej rozmowie
opowiedziała ją swojej córce. Ola była zachwycona.
Zapytała tylko, czy ta ósemka zawsze będzie miała spódnicę z “Ó”?
Tak, ósemka zawsze będzie miała spódnicę z “Ó” 🙂
Nauczyłam ją również zadawać odpowiednie pytania,
które bez sprzecznie utrwalają wyraz w pamięci dziecka.
– Kto włożył spódnicę?
– Spódnicę włożyła ósemka.
A to oznacza niewątpliwie, że spódnica pisze się przez “Ó”.
Gdyby spódnicę włożył urwis, który pojawia się w wyrazach,
które piszemy przez “U”, to wyraz spódnica pisalibyśmy przez “U”.
Jak się domyślacie na kolejnym sprawdzianie Ola nie popełniła
błędu w wyrazie spódnica.
Mama była zdumiona, że córka zapamiętała tak trudny dla niej wyraz.
Powiedziałam jej, że może w ten sposób budować skojarzenia z innymi wyrazami,
które sprawiają córce trudności, a w rezultacie opanuje ortografię.
Problem z ortografią rozwiązany❗
Taką metodą uczymy dzieci ortografii, na gotowej platformie,
na której znajdziesz więcej słów, nie tylko z “ó”, “u”, ale również z ‘ż”, “rz”, “h” oraz “ch”.
Serdecznie zapraszam cię po odbiór darmowej lekcji.
Sprawdź, jak to zadziała dla Twojego dziecka❗
Znajdziesz tam gotowe rozwiązania i przede wszystkim metodę,
która działa dla wszystkich dzieci, również dla nas dorosłych.
Sama miałam kłopoty z zapamiętaniem niektórych wyrazów.
Metoda, którą polecam, bez wątpienia rozwiązuje ten problem.
Dowiedz się, jak pomóc dziecku opanować ortografię❓
Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie stowarzyszenia.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymaj darmowy dostęp
do lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko na pewno nie zapomni.