W tym artykule pokażę ci najlepszą metodę jaką znam,
aby twoje dziecko szybko i na trwałe opanowało ortografię.
Będzie to krótki artykuł, przeczytanie go zajmie ci 2 minutki.
Dlaczego pomagam rodzicom i ich dzieciom w nauce?
Ponieważ podczas rozmów z nimi, często słyszę, że metody
używane w szkołach są niewystarczające, skarżą się, że nauka
dziecku zajmuje coraz więcej czasu.
Brakuje im odpowiednich narzędzi, a przede wszystkim sposobów
na efektywną naukę.
Ja mimo wszystko wierzę, że każde dziecko może uczyć się bardzo dobrze,
może być szczęśliwe, a rodzice mogą być z niego dumni.
Trzeba tylko wiedzieć jakich metod do nauki użyć,
dzięki którym nauka będzie szybsza i łatwiejsza.
W jaki sposób uczymy np. ortografii?
Robimy to na Urwisa!:)
Spójrz na poniższy obraz, czyż ten uroczy Urwis nie mówi nam,
że wyraz “garnitur” pisze się przez “u”?
Dlaczego? zaraz wyjaśnię.
Urwis uczy wyrazów z “u”
Jeśli do tego zbudujemy w dziecka umyśle ciekawe opowiadanie
np., że Urwis wystroił się w nowy garnitur na rozpoczęcie roku szkolnego.
Pisownia wyrazu na zawsze pozostanie w pamięci dziecka.
Koniecznie wypróbuj na sobie!
Pomyśl o wyrazie “garnitur”.
Jaki obraz pokazuje się automatycznie w głowie?
Nie do wiary prawda?
Od razu widzimy wesołego urwisa w garniturze idącego do szkoły.
W programie do ćwiczenia ortografii metodą haków pamięciowych,
właśnie Urwis mówi nam , że dany wyraz pisze się przez “u”.
Wszędzie tam , gdzie pojawia się postać Urwisa wyraz piszemy przez “U”.
W ten sposób budujemy w pamięci dziecka skojarzenia trudnego wyrazu
z hakiem pamięciowym, przypisanym konkretnej trudności ortograficznej.
Z innymi trudnościami robimy podobnie. Poznaj wszystkie nasze haki ortograficzne.
Zarejestruj się na platformie i zobacz za darmo razem z dzieckiem lekcję z ortografii.
Jak nauczyć dzieci matematyki w klasie 4?
To pytanie nie wątpliwie zadają sobie rodzice uczniów,
którzy zakończyli etap zabawy w matematykę w szkole.
Kurs matematyki online klasa 4
Klasa 4, to niewątpliwie przełomowy czas dla dzieci,
w związku z tym, że pojawiają się nowi nauczyciele,
prawie do każdego przedmiotu.
Mają też oni większe wymagania niż było to w klasie 1-3.
Jest to bez wątpienia ogromny stres,
co powoduje, że dzieciom trudniej się uczy.
W związku z tym, pomoc dziecku w dobrym starcie w dziedzinie matematyki jest niezbędna.
Dlatego nasze stowarzyszenie proponuje kurs z matematyki online do 4 klasy,
który wspomaga naukę tego przedmiotu.
Zapraszam na darmową lekcję, dzięki której zobaczysz, że matematyka nie taka trudna, jeśli podczas nauki wykorzystywane
są sposoby na łatwe zapamiętywanie.
Odbieram bezpłatną lekcję
Lekcje w programie są zgodne z kolejnością tematów w szkole,
dzięki temu dziecko może utrwalać wiedzę na bieżąco lub poznawać ją z wyprzedzeniem.
Kurs z matematyki online 4 klasa ma bardzo interesującą formułę
i przede wszystkim ma na celu utrwalenie umiejętności matematycznych.
Jest oczywiście zgodny z nową podstawą programową,
i w związku z tym rodzice traktują go jako kurs korepetycji z matematyki
dla klasy 4.
Co zawiera Kurs matematyki online klasa 4?
1.Pierwsze 8 lekcji, to lekcje powtórzeniowe z klas 1-3:
Kurs matematyki online klasa 4
uczeń utrwala dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych, poznaje różne sposoby liczenia.
przypomina sobie sposób analizy zadania tekstowego, planuje mapę myśli do tego typu zadań.
utrwala pojęcie „o ile więcej, i ile mniej” oraz ćwiczy odczytywanie i zaznaczanie liczb na osi liczbowej
2. Kolejne obejmują nowe zagadnienia dla ucznia z działu „Liczby naturalne”:
Kurs matematyki online klasa 4
uczeń poznaje szacowanie liczb, które jest bardzo przydatne podczas zakupów
zapoznaje się z rzymskim systemem zapisywania liczb w zakresie 30 oraz uczy się jak odczytywać „Który to wiek?”
dzieci uczą się jak zapisywać i odczytywać wielkie liczby w zakresie miliona
zapoznaje się z cechami podzielności przez 5, 10 i 2 oraz 3 i 9
dwa tematy dotyczące obliczeń zegarowych i kalendarzowych
kolejność wykonywania działań
potęgowanie
dzielenie z resztą, bardzo przydatne przy temacie dzielenia pisemnego, które uczniowie poznają w klasie IV
3. Lekcje od 19-23 to wprowadzenie działań pisemnych, czyli tzw. działań pod kreską:
Kurs matematyki online klasa 4
dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym
mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe, wielocyfrowe i z zerami na końcu
dzielenie pisemne przez liczby jednocyfrowe
4.W lekcjach od 24 do 29 uczeń odwiedza Królestwo Płaszczaków
i poznaje geometrię:
poznaje pojęcie punktu, prostej, półprostej oraz proste równoległe i prostopadłe
lekcja 25 to wprowadzenie pojęcia kąta i jego rodzajów ( w niektórych podręcznikach jest to temat w klasie V)
w lekcji 26 Odcinkusek uczy jednostek długości i mierzenia odcinków
lekcja 29 to skala i plan
w 28 lekcji uczeń poznaje własności koła i okręgu
lekcja 27 to prostokąty i kwadraty i ich obwody
5.Lekcje od 30 do 34 to Kraina Ułamków Zwykłych i tu zaczyna się poszukiwanie zaginionej królewny, historia która bardzo podoba się dzieciakom:
Kurs matematyki online klasa 4
dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
liczby mieszane i ułamek jako iloraz
skracanie i rozszerzanie ułamków
porównujemy ułamki zwykłe
wprowadzenie pojęcia ułamka jako części całości
6.Kolejne lekcje od 35-38 to zmagania ze zbuntowanymi ułamkami czyli ułamkami dziesiętnymi:
dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
poznajemy wyrażenia dwumianowane i zapis jednostek za pomocą ułamków dziesiętnych
porównujemy ułamki dziesiętne
lekcja 35 wprowadza ucznia w świat ułamków dziesiętnych, tu uczymy zapisywać i odczytywać ułamki dziesiętne
7.Dwie ostatnie lekcje 39 i 40 to geometria:
Kurs matematyki online klasa 4
lekcja 39 to pole prostokąta
lekcja 40 to omówienie podstawowych własności prostopadłościanu i sześcianu.
Każda lekcja to kolejna przygoda, treści matematyczne są przekazywane
w sposób dostępny dla dziecka, ciekawie, wszystkie powtórki w formie wierszowanej,
filmy przeplatane zadaniami w różnej formie:
✅zagadek,
✅puzzli,
✅łamigłówek,
✅rebusów
✅gier z komputerem.
Przejdź na naszą platformę i zobacz jak wygląda kurs online matematyka klasa 4.
Wypróbuj razem z dzieckiem bezpłatnie pierwszą lekcję i dobrze się bawcie.
Wielu rodziców poszukuje pomocy do nauki ortografii dla dzieci online.
Chcą znaleźć najlepsze, a zarazem skuteczne sposoby na ortografię.
Dlatego w tym artykule znajdziesz 5 dodatkowych sposobów na
naukę ortografii przez zabawę.
A na koniec ……….niespodzianka………..🎁……dla ciebie i dla dziecka…….
Z opowieści rodziców i nauczycieli wynika, że uczniowie niestety
bardzo szybko zapominają materiał ortograficzny podany w formie regułek czy zasad.
Nawet, gdy zasady ortograficzne zostały wcześniej dobrze opanowane
to i tak dzieci nie potrafią wykorzystać tej wiedzy w praktyce.
W związku z tym bardzo ważne jest, aby znaleźć odpowiednie
sposoby na naukę ortografii, które wykorzystują wszystkie zmysły
i skojarzenia do trwałego zapamiętania poprawnej pisowni.
Nie wątpliwie dobre efekty przyniesie skorzystanie z pamięci wzrokowej, słuchowej czy ruchowej.
Każda informacja zostanie przeniesiona do pamięci długotrwałej,
jeżeli zostanie skojarzona z elementami, które dziecko już zna.
Można również skorzystać z wyobraźni i nadać rzeczy,
która ma być zapamiętana swój kształt, kolor czy wielkość.
Nie ograniczamy wyobraźni dziecka w żadnym stopniu,
to ona jest kluczem do dobrej pamięci i opanowania ortografii.
5 najważniejszych sposobów jak opanować ortografię:
Pierwszym sposobem, który z pewnością ułatwi naukę ortografii
jest tematyczne grupowanie wyrazów,
stworzenie własnej historyjki, którą możemy nagrać i wykonać kolorową ilustrację np.:
Żabka Żaneta i zoo
Jak opanować ortografię?
Żabka Żaneta wybrała się do zoo.
Najpierw zobaczyła egzotyczne węże, żmije,
oraz piżmaki i żbiki.
A potem na wybiegu obserwowała żyrafy, żubry
i nosorożce.
Nakarmiła jeże i żółwie soczystymi jeżynami.
Rzodkiewka Katarzyna na spacerze
Nauka ortografii przez zabawę.
Rzodkiewka Katarzyna wybrała się do lasu. Zbierała grzyby
oraz rosnące na krzewach i drzewach leśne owoce. Zerwała piękne wrzosy,
które rosły pod brzozami. Znalazła wśród korzeni kilka laskowych orzechów.
Odpoczęła na polanie pod wierzbą, zjadła dojrzałą brzoskwinię.
Hiena Hania gra w hokeja
Ortografia online.
Hiena jest wybitną hokeistką, potrafi prawie wszystko. Manewrować, dryblować, przeciwników wypunktować.
Zawsze mięśnie swe wytęża, by bronić swego oręża. W hali sportowej ćwiczy, by stan zachować byczy.
Na boisku gole strzela, a przed meczem hymn śpiewa. Zaś po meczu na zwycięstwo, imprezę robi wielką.
Oprócz robienia wielkiego hałasu, idzie z innymi hienami do lasu. Atrakcją specjalną jest na haku huśtanie, przy czym robi się jeszcze większe hałasowanie. SP III klasa Jakub Radomski
Drugi sposób na naukę ortografii.
Zabawa w ortograficzne kalambury.
W czasie tej zabawy prawdopodobnie możemy utrwalać pisownię różnych wyrazów.
Na przykład pisownię nazw zawodów zakończonych na – arz, – erz.
Dziecko naśladuje czynność wykonywaną np.:
przez piłkarza, murarza, żołnierza, marynarza, bramkarza, rycerza, itd.
Tutaj możesz wypróbować nasze sposoby wspólnie ze swoim dzieckiem całkowicie bezpłatnie.
Kliknij poniżej w zielony przycisk i odbierz bezpłatną lekcję.
Trzeci sposób jak opanować ortografię.
Wykonaj wspólnie z dzieckiem ortograficznego memory.
Na kartonikach można narysować lub po prostu napisać pary wyrazów,
których pisowni dziecko nie może zapamiętać.
Zadaniem graczy jest odszukanie jak największej ilości par.
Czwarty sposób na ortografię.
Ortograficzny Piotruś, który niewątpliwie może zastąpić
tradycyjną grę w karty.
Grając w karty, z pewnością utrwalimy pisownię wyrazów
z trudnościami ortograficznymi.
Bez wątpienia karty należy wykonać razem z dzieckiem.
Jeśli dziecko wyciągnie kartę pasującą do pary z którąś
z posiadanych kart, wówczas wykłada tę parę na stół.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozostanie bez kart.
Piątym sposobem na ortografię jest
tworzenie kulinarnych dzieł sztuki.
Dekorowanie wspólnie ze swoją pociechą kanapki z rzodkiewką i innymi warzywami,
jeszcze bardziej utrwali pisownię wyrazów na przykład z „rz”.
A przy okazji ćwiczenia pisowni wyrazów z „ch” możemy zrobić
zdrowy marchewkowy soczek, a wtedy na pewno dziecko
zapamięta pisownię wyrazu marchewka, przypominając sobie smak
i kolor pysznego soku wykonanego z mamą.
W jaki sposób najszybciej nauczyć dziecko ortografii?
Szósty sposób na naukę ortografii online.
Miało być 5 sposobów 😉 Niespodzianka🎁
Szósta strategia najważniejsza.
Nie wątpliwie zauważyłaś różne kolorowe obrazki pojawiające się w artykule.
I z pewnością zadawałaś sobie pytanie:
dlaczego akurat chińczyk trzyma marchewkę?
a dlaczego hiena gra w hokeja,
dlaczego rzodkiewka tańczy pod drzewem?
czy żaba może dobrze się bawić z wężem? itp
Na zakończenie chciałam ci pokazać, w jaki sposób możesz najszybciej nauczyć dziecko ortografii? Jak zapewne domyślasz się chodzi o skojarzenia.
To one dają bez wątpienia najlepsze efekty w nauce, nie tylko ortografii.
W metodzie, którą ci daję do wypróbowania,
to chińczyk nauczy twoje dziecko wyrazów z “ch” np. marchewka.
Dziecko widząc chińczyka z marchewką, słuchając ciekawego opowiadania
już na zawsze zapamięta tę pisownię.
Tak działają skojarzenia, tzw. zakotwiczenie wyrazu w umyśle
do czegoś co dziecko zna.
Analogicznie będzie z innymi trudnościami.
Przejdź na naszą platformę z kursami i odbierz pierwszą bezpłatną lekcję z ortografii online.
Wypróbuj razem z dzieckiem nowy sposób za darmo. Nic nie tracisz, a nie wątpliwie zyskasz.
Z pewnością spodoba się twojemu dziecku nauka ortografii przez zabawę i skojarzenia.
A ty zapomnisz o problemach z ortografią.
Dużo rozmawiam z rodzicami, których dzieci mają problemy z nauką,
a przede wszystkim z ortografią.
Rodzice nie potrafią zrozumieć, jaka jest przyczyna,
że ich dzieci nie wiedzą jakopanować ortografię.
Ciekawa była ostatnia rozmowa, w związku z tym,
że mama bardzo chciała pomóc swemu dziecku, ale nie wiedziała jak?
Próbowała różnych metod, nic nie działało.
Przeczytaj artykuł do końca, a dowiesz się, w jak prosty sposób,
poradziła sobie mama Oli z opanowaniem ortografii❗
Czy tak jak Urszuli dziecko, Twoje ma również problem z ortografią❓
Urszula – mama, z którą rozmawiałam, ma córkę w III klasie.
Opowiadała, że już od dawna mają problem jakopanować z ortografię.
Nawet jak wspólnie uczą się wyrazów, to niestety
Ola już na drugi dzień nie pamięta, jak się pisze te wyrazy
i w rezultacie przynosi ze szkoły złe oceny.
Mówi, że żal jej córki, bo ona bardzo by chciała, dobrze się uczyć
i mieć piątki, niestety jej to nie wychodzi, a to powoduje dużą frustrację i
nie raz płacz, taki płacz z niemocy.
Spędzają wspólnie dużo czasu na nauce, metodami, które jak się okazuje,
nie przynoszą większych rezultatów, a przynajmniej nie takie jakby oczekiwały.
Niektóre wyrazy z łatwością zapamiętuje, a niektóre niestety nie.
Dała mi przykład wyrazu spódnica, który spędza jej sen z oczu.
Zapytała, czy znam jakąś metodę, godną uwagi,
dzięki której jej córka zapamięta na trwałe pisownię tego wyrazu?
Odpowiedziałam :
– oczywiście, że znam.
Jak opanować ortografię❗
Podałam jej przykład ósemki. Wyobraź sobie, że ósemka to postać , która pojawia się wszędzie tam, gdzie w wyrazie piszemy “Ó”. Jakby zastępowała tę literkę.
Dzieciom opowiadamy różne ciekawe historyjki, na zasadzie skojarzenia właśnie “ósemki”
z wyrazem, który chcemy na pewno zapamiętać.
Pewnego wieczoru ósemka umówiła się na spotkanie,
niestety nie wiedziała co włożyć na siebie, żeby pięknie wyglądać.
Wpadła na pomysł, że dzisiaj założy spódnicę. Jak pomyślała tak zrobiła.
A wyglądała tak :
Spódnica czy spudnica 🙂 Jak opanować ortografię?
Prawda, że pięknie⁉
Bardzo jej się spodobała historyjka. Po naszej rozmowie
opowiedziała ją swojej córce. Ola była zachwycona.
Zapytała tylko, czy ta ósemka zawsze będzie miała spódnicę z “Ó”?
Tak, ósemka zawsze będzie miała spódnicę z “Ó” 🙂
Klucz do trwałego zapamiętania wyrazów❗
Nauczyłam ją również zadawać odpowiednie pytania,
które bez sprzecznie utrwalają wyraz w pamięci dziecka. – Kto włożył spódnicę? – Spódnicę włożyła ósemka.
A to oznacza niewątpliwie, że spódnica pisze się przez “Ó”.
Gdyby spódnicę włożył urwis, który pojawia się w wyrazach,
które piszemy przez “U”, to wyraz spódnica pisalibyśmy przez “U”.
Urwis pomagający zapamiętać wyrazy z “U”.
Reasumując, jaki rezultat przyniosła metoda❓
Jak się domyślacie na kolejnym sprawdzianie Ola nie popełniła
błędu w wyrazie spódnica.
Mama była zdumiona, że córka zapamiętała tak trudny dla niej wyraz.
Powiedziałam jej, że może w ten sposób budować skojarzenia z innymi wyrazami,
które sprawiają córce trudności, a w rezultacie opanuje ortografię.
Problem z ortografią rozwiązany❗
Taką metodą uczymy dzieci ortografii, na gotowej platformie,
na której znajdziesz więcej słów, nie tylko z “ó”, “u”, ale również z ‘ż”, “rz”, “h” oraz “ch”.
Serdecznie zapraszam cię po odbiór darmowej lekcji. Sprawdź, jak to zadziała dla Twojego dziecka❗
Znajdziesz tam gotowe rozwiązania i przede wszystkim metodę,
która działa dla wszystkich dzieci, również dla nas dorosłych.
Sama miałam kłopoty z zapamiętaniem niektórych wyrazów.
Metoda, którą polecam, bez wątpienia rozwiązuje ten problem.
Dowiedz się, jak pomóc dziecku opanować ortografię❓
Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie stowarzyszenia.
Podaj swoje imię i e-mail, a otrzymaj darmowy dostęp
do lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii
w przygodę, której Twoje dziecko na pewno nie zapomni.
Być może twoje dziecko ma problemy z koncentracją uwagi i z pewnością chcesz mu pomóc.
Nie wiesz jak to zrobić?
Zapraszam do przeczytania artykułu, w którym podam ci 4 najlepsze ćwiczenia poprawiające koncentrację.
Koncentrację można wyćwiczyć, jednak trzeba nad nią pracować systematycznie.
Załóżmy, że wspólnie z dzieckiem podejmiecie wyzwanie.
Droga jest prosta, do wytworzenie nawyku np. codzienne parominutowe wykonywanie
ćwiczeń na poprawę koncentracji, trwa 3 tygodnie.
Tyle czasu potrzeba, aby czynność stała się czymś naturalnym, a jej wykonywanie rutynowe.
W rezultacie tego wyzwania twoje dziecko poprawi koncentrację i pamięć,
a w związku z tym będzie łatwiej i szybciej uczyć się.
Po wytworzeniu nawyku, już bez twojej pomocy, dziecko samo będzie chętnie wykonywać ćwiczenia,
ponieważ z pewnością zobaczy rezultaty.
Po prostu poświęć dziecku 3 tygodnie.
Zobacz jakie są 4 prawdopodobnie najlepsze ćwiczenia na poprawę koncentracji: (wykonuj je razem z dzieckiem, bawcie się 🙂 )
1.Ćwiczenia naprzemienne – prawa/ lewa, noga/ręka
Wielu rodziców zna ćwiczenia z Kinezjologii Dennisona, przynoszą niewątpliwie
bardzo dobre efekty, dlatego je polecam.
Jakie to są ćwiczenia?
– Ruchy naprzemienne, np. dotykanie lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie,
– dotykanie lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie,
– dotykanie lewą dłonią prawego kolana i odwrotnie,
– dotykanie lewym łokciem prawego kolana i odwrotnie.
Ćwiczenia te możemy wykonywać stojąc, w pozycji siedzącej
czy leżeniu na plecach.
Korzyści, jakie niewątpliwie płyną z wykonywania tych ćwiczeń systematycznie to:
– Ułatwiają proces uczenia się.
– Zwiększają współpracę lewej i prawej półkuli.
– Poprawiają koncentrację uwagi, pisanie i słuchanie.
– Poprawiają czytanie i rozumienie.
– Zwiększają koordynację ruchową lewej i prawej strony ciała.
– Wzmacniają oddech i zwiększają energię.
2.Kreślenie znaku nieskończoności! ( tzw. leniwa ósemka)
Ćwiczenie polega na wodzeniu wzrokiem za kciukiem wyciągniętym na wyprostowanej ręce przed oczyma.
Kciuk kreśli znak nieskończoności, a nasze oczy patrzą za kciukiem.
Głowa jest nieruchoma.
Jakie przede wszystkim korzyści daje nam takie ćwiczenie?
– Synchronizacja obu półkul mózgowych.
– Rozpoznawanie znaków przy pisaniu.
– Poprawia płynność czytania.
– Poprawia koncentrację i zapamiętywanie.
3. Pisanie oburącz, tzw. lustrzane odbicie.
To proste ćwiczenie z pewnością przyniesie ogromne efekty.
Polega na pisaniu obiema rękami równocześnie, tak jak pokazane jest na rysunku.
Ręce piszą zgodnie z kierunkiem strzałek na rysunku, tzw. lustrzane odbicie.
Zaczynamy pisanie od prostych słów.
Reasumując, jakie korzyści nam da to ćwiczenie?
– Poprawi pisanie.
– Pomoże w koncentracji.
– Zwiększy koordynację ruchową naszego ciała
4. Szukanie cyfr, liter.
Ćwiczenie polega na wyszukaniu w jak najszybszym czasie literki ” ch”.
Na planszy jak widzisz jest ich dokładnie 24. Możesz wykorzystać tę planszę,
i np. razem z dzieckiem szukać literki “ch” na czas. Kto szybciej znajdzie? 😉
Taką planszę bardzo łatwo wykonać samemu, np. możecie szukać cyfr.
Uwierz mi na słowo, jest to świetna zabawa, a przy okazji dziecko poprawi pamięć i koncentrację.
To przykład jednego z wielu ćwiczeń na poprawę koncentracji uwagi i pamięci
w naszych kursach.
Więcej ćwiczeń, które poprawią pamięć i koncentrację twojego dziecka,
znajdziesz na platformie edukacyjnej naszego stowarzyszenia.
Zapraszam po odbiór darmowych lekcji z różnych naszych kursów.
W tym krótkim artykule dowiesz się jakie pytania musisz sobie zadać,
aby dowiedzieć się co przede wszystkim może mieć wpływ na koncentrację
twojego dziecka❓
A na koniec najważniejsze, dam ci 🎁PREZENT🎁, specjalny test, który bez wątpienia powinnaś wykonać,
jeśli chcesz pomóc dziecku w nauce i koncentracji.
Dzięki niemu z pewnością popatrzysz na naukę inaczej.
Dostaniesz oczywiście wiedzę jakich narzędzi użyć,
aby pomóc dziecku lepiej się koncentrować, a w związku z tym szybciej się uczyć.
Jesteś gotowa/gotowy? Zaczynamy!
Co przede wszystkim ma wpływ na koncentrację❓
Aby się tego dowiedzieć, odpowiedz sobie po cichu, w głębi swojego serca
na 13 konkretnych pytań:
1. Ile czasu spędza moje dziecko przed komputerem, TV, komórką? 2.Do czego używa komputera, TV, komórki, jakie treści czyta, ogląda? 3.Czy moje dziecko czyta książki, ile czasu w tygodniu na to poświęca? 4. O której godzinie idzie spać? Ile godzin śpi? 5. Czy przed samym spaniem ma włączony komputer, TV, Komórkę? 6. Ile czasu spędza na świeżym powietrzu? 7. Czy wykonuje ćwiczenia fizyczne? Czy zwalniam go z zajęć W-F? 8. Jak moje dziecko spędza wolny czas? Czy i ile go ma? 9. Czy umie się relaksować? 10. Czy pije wodę, czy jego mózg jest odpowiednio nawodniony? 11. Jakich pomocy używa podczas uczenia się? Czy te pomoce są dostosowane do jego zdolności? 12. Czy wiem jakie zmysły przeważają w zapamiętywaniu mojego dziecka? 13. Czy wiem jak pomóc dziecku w nauce? a może moja pomoc jest nie dopasowana
do tego jak dziecko chce się uczyć, jak jego umysł
najlepiej przyswaja nowy materiał, bo po prostu tego nie wiem.
Te elementy mają istotny wpływ na koncentrację.
Jest ich bez wątpienia znacznie więcej, ale od nich trzeba zacząć.
Jeśli odpowiedziałaś na pytania, to niewątpliwie pojawiły się
ewentualne przyczyny mniejszej koncentracji,
i w związku z tym pojawiły się prawdopodobnie jakieś fajne rozwiązania w Twojej głowie,
co można zrobić, co poprawić.
Świetnie❗
Telewizja, internet, gry komputerowe (wbrew pozorom) wzmagają
bierność w odbiorze treści i w rezultacie powodują, że dzieci mają nieustanną
potrzebę stymulacji, a co za tym idzie, szybko się nudzą.
Dzisiejszy świat oparty jest na ogromnej ilości reklam, bodźców,
informacji, które oczywiście atakują z każdej strony nie tylko nasze dzieci,
ale również i nas dorosłych.
Co w związku z tym możemy zrobić❓ Jak pomóc dziecku lepiej się koncentrować❓
Jeśli nie nauczymy się wyłączać naszej uwagi, na wszystko co nas bombarduje w koło,
a co nie jest nam potrzebne w danej chwili, to z pewnością z naszą koncentracją nie będzie dobrze.
Nasze samopoczucie będzie złe i coraz częściej będzie brakować motywacji do robienia czegokolwiek.
Jest oczywiście na to sposób, wymaga jak zapewne wiesz czasu i systematyczności!
Dobra wiadomość jest taka, że koncentracja to umiejętność,
którą bez wątpienia można wyćwiczyć.
Reasumując:
Jak to zrobić❓ Jak poprawić koncentrację u mojego dziecka❓
Przede wszystkim poprzez:
✔ właściwe ćwiczenia,
✔ odpowiednie warunki do nauki,
✔ styl życia,
✔….czy poprzez wiedzę jak dziecko lubi się uczyć i jak jego mózg najlepiej
przyswaja nowy materiał.
Ostatni punkt to jest coś od czego powinniśmy zacząć,
ponieważ, jeśli tutaj popełnimy błąd, to prawdopodobnie dziecko szybko zniechęci się do nauki
i będzie trudno to odwrócić.
Dlatego zwracam na to szczególną uwagę, aby rodzice, których dzieci są na
początku edukacji otrzymali tę wiedzę i wprowadzali ją małymi krokami.
W związku z tym musisz wiedzieć, że każde dziecko jest inne,
inaczej się uczy, ponieważ inne zmysły i emocje przeważają
u niego w procesie zapamiętywania i koncentracji.
Jak mogę dowiedzieć się, w jaki sposób odbywa się to u mojego dziecka❓
POMOGĘ CI, przygotowałam specjalny test, bardzo łatwy,
który postanowiłam dać ci w prezencie🎁.
Wypełnienie go wraz z dzieckiem zajmie wam parę chwil,
a korzyści jakie uzyskasz będą bez wątpienia dużo większe niż czas,
który na to poświęcisz.
Dzięki niemu, dowiesz się, jakie zmysły w nauce i zapamiętywaniu,
przeważają u twojego dziecka.
W związku z tym, skupisz się na szukaniu narzędzi, dopasowanych do dziecka.
To pomoże w lepszej koncentracji na zadaniu,
bo dziecka mózg otrzyma sposoby na zapamiętywanie takie jakie lubi.
Po wypełnieniu takiego testu, otrzymasz na maila analizę, w jaki sposób
twoje dziecko lubi i powinno się uczyć
oraz jakie pomoce dydaktyczne przyniosą najlepsze efekty w nauce i koncentracji.
Na koniec, ty jako rodzic, otrzymasz wskazówki jak pomóc dziecku
i jakich błędów nie popełniać podczas nauki.
Dlaczego daję tak wiele za darmo❓
Sama jestem mamą i wiem jakie to ważne.
Niestety nie miałam tej wiedzy, gdy moje dzieci tego potrzebowały.
Z mojego doświadczenia wynika, że często nie wiemy w ogóle,
że coś takiego istnieje i że może pomóc to dziecku.
Zwracam uwagę rodziców na ten proces, przede wszystkim,
gdy dziecko rozpoczyna szkolną przygodę,
aby bezsprzecznie zapobiec późniejszemu zniechęceniu do nauki.
To spowoduje, że tobie i dziecku będzie bez wątpienia łatwiej.
KLIKNIJ W OBRAZEK i odbierz PREZENT
Już wkrótce ukaże się artykuł, w którym pokażę ci kolejny etap
dobrej koncentracji, a więc jakie ćwiczenia są godne uwagi.
Jeśli informacje się przydały, proszę udostępnij artykuł innym rodzicom.
Dziękuję 🙏 Justyna
Ponieważ tutaj jesteś, to z pewnością szukasz godnych uwagi
sposobów jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?
Bez wątpienia bardzo dobrze trafiłaś/eś.
Pokażę ci 3 proste sposoby ułatwiające naukę tabliczki mnożenia,
a na koniec dam ci możliwość wypróbowania kursu tabliczki mnożenia online,
dzięki któremu twoje dziecko opanuje ją w mig!
Tymczasem zapraszam do artykułu!
Tabliczka mnożenia to jednak nie taka prosta sprawa jakby się komuś wydawało.
Nie jednemu rodzicowi spędza sen z oczu.
Czy Twoje dziecko tak jak inne ma również z nią problem?
Pokażę Ci 3 proste sposoby, które ułatwią zapamiętanie przynajmniej
niektórych trudniejszych przykładów. W przeciwieństwie do szkoły
wykorzystujemy do zapamiętywania skojarzenia,
bo jak już niewątpliwie wiesz, to one pozwalają zapamiętywać najszybciej.
Uczmy dzieci uczyć się od początku tak, aby efekty były szybkie.
1. Rymowanki.
Kiedy testowaliśmy nasz kurs w zaprzyjaźnionej szkole, dzieci
bezsprzecznie wspominały ten sposób na zapamiętywanie jako bardzo efektywny.
Uczniowie często sami tworzą takie rymowanki, dzięki czemu łatwiej zapamiętują.
W kursie tabliczka mnożenia online, który my proponujemy, podajemy mnóstwo takich przykładów.
Może to wyglądać na przykład tak:
2. Metoda haków pamięciowych na opanowanie tabliczki mnożenia.
6 x 7 = 42
Dzieci bardzo lubią tę metodę, polegającą na tworzeniu w wyobraźni historyjki
z hakami pamięciowymi, dzięki użyciu skojarzeń.
Już na pewno wiesz, że jest to najlepszy sposób na zapamiętywanie.
Ślimak (6) i kosa (7) wylądowały na bezludnej wyspie.
Na szczęście z pomocą przypłynęły do nich krzesło (4) i łabędź (2).
Haki pamięciowe uczą tabliczki mnożenia.
W ten sposób dziecko zapamiętuje na trwałe jeden z trudniejszych
przykładów: 6*7=42.
Na kursie Twoje dziecko niewątpliwie pozna wszystkie haki pamięciowe
oraz mnóstwo innych przykładów.
3. Zasada odwrotności mnożenia.
Jak dziecko nauczyć tabliczki mnożenia?
Tak wygląda tabliczka mnożenia, której dziecko ma się nauczyć
i nie zawsze wie jak sobie z tym poradzić.
Z pomocą przychodzi zasada przemienności mnożenia,
dzięki niej tak naprawdę ilość działań zmniejsza się prawie o połowę.
Skoro 4×5 = 20 , to 5×4 = również 20
Świadomość tego pozwala spojrzeć inaczej na tabliczkę mnożenia.
Metody te sprawiają, że dziecko chętniej się uczy
i szybciej zapamiętuje.
A tak wygląda jedno z ćwiczeń na tabliczkę mnożenia:
Jak ćwiczyć z dzieckiem tabliczkę mnożenia?
Wszystkie te metody i inne twoje dziecko pozna na kursie tabliczki mnożenia.
Wypróbuj za darmo razem z dzieckiem i cieszcie się szybkimi efektami.
Zapraszam do posłuchania również opinii dzieci i rodziców,
którzy z nami opanowali już mnożenie do 100!
Wejdź na naszą platformę i odbierz bezpłatną lekcję.
Kto z was chciałby, aby jego dziecko znało sposoby na szybką naukę?
Przyznam, że nie znam takiego rodzica, który nie chciałby, aby jego dziecko potrafiło szybko zapamiętywać różne informacje.
Dzisiaj pokażę ci, jak łatwo zapamiętać 10 wyrazów w odpowiedniej kolejności. Poczuj to na sobie, a potem obiecaj, że na pewno zrobisz to z dzieckiem.
Z pewnością będziesz zdumiona, jak szybkie efekty daje nauka przez skojarzenia.
Techniki pamięciowe junior
Jesteś gotowa? Przechodzimy do sedna, od razu sprawdzian pamięci.
Masz dokładnie 2 minuty na to, aby zapamiętać 10 wyrazów wypisanych poniżej, w odpowiedniej kolejności, tzn. parami od góry do dołu.
Podam przykład:
Kura – Palma…itd
Ustaw sobie stoper na 2 minuty. Czas start!
✔Kura – Palma
✔Dziadek – Pociąg
✔Arbuz – Zegar
✔Szafa – Klaun
✔Oko – Jezioro
Spróbuj teraz bez zaglądania do tekstu, odtworzyć w odpowiedniej kolejności wszystkie 10 wyrazów. Ile zapamiętałaś? – 4? a może 6?
Nie przejmuj się, zaraz pokażę Ci bez wątpienia najlepszy sposób jak zapamiętać je wszystkie w 2 minuty używając do tego skojarzeń.
A teraz najważniejsze, skoncentruj się, będziemy uczyć się tych 10 wyrazów w odpowiedniej kolejności.
Przeczytaj uważnie historie, które pomogą Ci zapamiętać poszczególne pary wyrazów, a następnie przyglądnij się obrazkom i wyobraź sobie te sytuacje w umyśle. Zaangażuj swoje zmysły, emocje, poczuj te sytuacje, czasem będą nierzeczywiste. Zaufaj mi jednak, tak działa nasz umysł, wtedy najlepiej zapamiętuje.
Masz na to 2 minuty.
Czas start!
👉 Wyobraź sobie kurę, która siedzi na palmie i przeraźliwie gdacze,
👉 po chwili przychodzi dziadek, który podnosi bez problemu jedną ręką pociąg do góry,
👉 z pociągu wyturlał się arbuz i rozbił się na zegarze, po którym ściekają jego soki,
👉 nagle z brązowej, wielkiej szafy wyskoczył kolorowy, uśmiechnięty klaun,
👉 a na koniec naszej opowieści widzisz jak oko rozpłynęło się w jeziorze.
Na zakończenie cię przepytam:
1. Kura ……..i podaj słowo, które było parą do kury itd
2. Dziadek…….
3. Arbuz…….
4. Szafa…….
5. Oko………..
Jestem pewna, że bez większych problemów zapamiętałaś całą historię, wszystkie 10 wyrazów. A stało się te dzięki nauce przez skojarzenia, i wykorzystaniu prawej półkuli mózgowej.
Gratuluję! Prawda, że fajna zabawa?
Właśnie w ten sposób uczymy dzieci, jak mają się uczyć, w jaki sposób szybko zapamiętywać treści, które są zadane przez nauczyciela.
To tylko jeden ze sposobów. Jest ich naprawdę dużo. Dzięki nim twoje dziecko zacznie się bawić nauką.
Zapraszam cię, razem z dzieckiem na darmową lekcję z kursu techniki pamięciowe junior. Zobaczcie wspólnie, jak nauka przez skojarzenia może przynieść szybkie efekty i dobrą zabawę, bez frustracji i stresu. Nie tracisz nic, a możesz dużo zyskać.
Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko się uczyć? Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie stowarzyszenia. Podaj swoje imię i e-mail i odbierz darmowy dostęp do lekcji oraz ćwiczeń.
Jakby fajnie było w szkole rozpoczynać lekcje od dobrego humoru, np. każdego dnia inne dziecko opowiada śmieszną, krótką historię lub dowcip. Można uzgodnić, że opowiadać można tylko przez minutę lub dwie, aby nie zabierać zbyt dużo lekcji. Myślę, że o wiele łatwiej będzie się prowadzić taką klasę pełną humoru i pozytywnego nastawienia.
Czy porównywanie dziecka do innego to dobry pomysł?
Przeczytałam kiedyś w mądrej książce, że motywacja dziecka do nauki, to nie porównywanie z innymi dziećmi, bo wtedy poniżamy dziecko, pokazujemy mu, że jest gorsze. Na niektóre dzieci to zadziała, te które mają większe ambicje. Niestety na większość działa to przytłaczająco i nie rozumiemy o co chodzi. Dziecko nagle jest przygnębione, nie chce się uczyć.
Co zrobić, aby zmotywować dziecko do nauki?
Aby zmotywować dziecko do nauki pokaż mu co już osiągnęło, gdzie było wczoraj, a gdzie jest dzisiaj, czego dokonało, czego się nauczyło, co zrobiło. Nie wymyślaj, popatrz szczerze na dziecko, a będziesz zdumiony/na ile Twoje dziecko dokonało. Twoje uznanie, prawdziwe uznanie będzie najlepszą dla niego motywacją. Znajdź malutką rzecz i zrób z niej większą.
A jak to zrobić w klasie, gdzie jest dużo dzieci?
W klasie też to można zrobić wiem, że jest dużo dzieci, mało czasu, ale na każdej lekcji można wybrać 3-4 dzieci, które się doceni, którym dokładnie pokaże się ich osiągnięcia. A potem na kolejnej lekcji wybierz inne dzieci tak, aby każde było docenione np. w danym miesiącu. Zobaczycie jak dzieci zaczną się zmieniać.
Dlaczego tak ważne jest, aby dziecko pokonywało swoje słabości?
W naszych kursach dzieci uczą się indywidualnie. Krok po kroku nauczyciel prowadzący pokazuje mu małe sukcesy, aby dojść do dużego. Dzieci pokonują siebie, mogą trenować i być coraz lepsze od siebie.
Rozumiecie co chcę powiedzieć? Stąd tyle frustracji, wśród dorosłych, dzieci, bo wszędzie porównują nas do innych. Wszędzie pokazują nam, że mamy mniej niż sąsiad. Kiedy i gdzie będzie granica, że będziemy mieć czegoś dość?
Ważne jest więc, aby siłę dziecka kształtować od samego początku, ale tę prawdziwą siłę. Wiarę w niego takim jakim jest. Bo każdy człowiek jest niepowtarzalny i nigdy nie będzie drugiego takiego samego.
Podziel się!
Od 16 lat prowadzę placówkę oświatową i choć w małym stopniu mogę przyczynić się do uśmiechu dziecka i rodzica. To daje ogromną satysfakcję. To sprawia, że mam motywację do polepszania naszych usług. Tak, aby każde dziecko miało radość z uczenia się.
A to dopiero początek tej radości, ale najważniejszy!
Fajnie będzie poczytać o Twoich i dziecka sukcesach, być może uda Ci się zastosować coś z tego co napisałam, będę wdzięczna, jeśli o tym opowiesz. Napisz na adres: jkantyka@aktywnyrozwoj.org.pl
Chcesz wiedzieć jak nauczyć Twoje dziecko ortografii? A może jako nauczyciel, chcesz poznać nowatorską metodę nauki ortografii?
Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej platformie. Podaj swoje imię i e-mail i odbierz darmowy dostęp do lekcji wideo oraz ćwiczeń.
Zawarta w nich metoda zmieni naukę ortografii w przygodę, której Twoje dziecko lub uczniowie nigdy nie zapomną.
👉 Poznasz 4 najczęstsze przyczyny, dla których Twoje dziecko w kółko popełnia te same błędy ortograficzne. 👉 Dowiesz się, dlaczego stare (znane od lat metody jak przepisywanie wyrazu po 100 razy) już nie działają. 👉 Odkryjesz skuteczne sposoby na to, aby Twoja pociecha raz na zawsze przestała popełniać błędy ortograficzne.
Ostatnio zadaliśmy rodzicom pytanie: “Na jakie największe problemy napotykasz na drodze w nauce ortografii swojego dziecka?”
Najczęstszą odpowiedzią było między innymi:
“Moje dziecko ciągle popełnia błąd w tym samym wyrazie! …mimo, że uczyło się go dzień wcześniej i pomagałam mu, to i tak na dyktandzie pisze go z błędem.”
Czasem jest też tak, że za parę dni dokładnie ten sam wyraz pisze już prawidłowo. Dlaczego tak się dzieje? Oto 4 najczęstsze (i mało znane) przyczyny:
1. Dziecko w tym danym momencie straciło koncentrację, czyli rozproszyły się jego myśli, które mogły być w tym czasie zupełnie gdzie indziej.
Jeśli dziecko nie będzie umieć się skoncentrować, to żadne inne metody nie pomogą.
Bo to tak jakbyś chciała posłać swoje dziecko przez ciemny las ze świeczką. Zamiast tego potrzebujesz tutaj skupionego promienia latarki. Czyli wyostrzenia tego ”promienia” koncentracji tak, aby Twoje dziecko z łatwością przeszło przez każde zadanie i ćwiczenie.
Ale jak zmierzyć koncentrację?
To proste. Wystarczy, że zmierzysz czas, w którym dziecko skupia całą uwagę na wybranym temacie. Początkowo może to być kilka minut, a dzięki ćwiczeniom wzrasta nawet do kilkudziesięciu minut (czyli godzinie lekcyjnej).
2. Gdy nie używa do zapamiętania obu półkul mózgowych: lewej i prawej, wtedy zapamiętywanie jest niestety trudniejsze.
Jak wygląda nauka tradycyjna ?
Zobacz na obrazek powyżej, jak uczy się mózg?
Mózg człowieka zbudowany jest z dwóch półkul. Lewa półkula, odpowiedzialna jest za logiczne myślenie. Najczęściej jest ona dominująca i na jej rozwijaniu oraz wykorzystaniu, koncentruje się tradycyjny system edukacyjny.
Jeśli chcesz, aby Twoje dziecko zapamiętywało na trwałe, to musisz koniecznie dołączyć do nauki metodę skojarzeń, która zaprzęgnie do działania słabiejrozwiniętą prawą półkulę mózgową.
Szkoła nie pomoże Twojemu dziecku: – rozwinąć wyobraźni, – uzdolnień plastycznych, – zrozumieć emocji, – rozbudzić kreatywności, – odkryć w sobie poczucie humoru, – czy muzykalności.
W ten sposób tylko połowa mózgu jest wykorzystywana w czasie nauki dlatego zapamiętywanie nie jest trwałe. To dlatego Twoje dziecko raz pisze dobrze, a innym razem popełnia błąd.
3. Umysł dziecka (i nie tylko, bo również dorosłych) uczy się najlepiej przez łączenie tego co jest mu znane z tym czego ma się nauczyć, czyli z tym co jeszcze nie jest znane.
W związku z tym, kiedy ma się nauczyć pisowni danego wyrazu, a nie ma w umyśle żadnego z nim skojarzenia, będzie dziecku trudno ten wyraz zapamiętać na trwałe. Podczas dyktanda nie ma obrazu, który mogłoby przywołać z pamięci.
Przypomnij sobie, gdy chciałaś zapamiętać jakiś nieznany wyraz, jego definicję, która była dla Ciebie zupełnie obca, nie miałaś z nią żadnego skojarzenia, czy udało Ci się ją z łatwością zapamiętać? Raczej nie, trzeba było włożyć nie lada wysiłek, aby ją zapamiętać przynajmniej na chwilę, (nie mówiąc już o przerzuceniu informacji do pamięci długotrwałej, czyli zapamiętaniu na trwałe).
Być może miałaś kiedyś tak, że gdy zaczęłaś w bezsilności rozkładać tę wiedzę na czynniki pierwsze, kojarzyć z czymś, co już znałaś, wtedy zapamiętanie było łatwiejsze. Nawet mogłaś być zdziwiona, że pamiętałaś to na drugi dzień.
Tak działa umysł fizjologicznie. Dlaczego by tego nie wykorzystać? Uważam, że to jest nasz obowiązek, aby pokazać to dziecku.
4. Dziecko nie używa skojarzeń, a jak wiemy one przynoszą najlepsze efekty, przede wszystkim trwałe efekty i tj. najskuteczniejsza metoda!
Jak mówi chińskie przysłowie: “Jeden obraz zastępuje 1000 słów”.
A jak my jako rodzice, nauczyciele, czy wreszcie samo dziecko próbujemy sobie z tym poradzić?
Stosujemy różne znane od lat metody, które niekoniecznie są skuteczne. Wynika to z tego, że nikt nie pokazał nam innych, lepszych sposobów.
Do starych i nieskutecznych metod należy:
1. Przepisywanie wyrazu po 100 razy. Któż z nas tego nie zna 😉
Przepisywanie poprawnej pisowni angażuje tylko fragment lewej półkuli mózgowej. A to bardzo ogranicza „moce przerobowe” mózgu.
Podczas przepisywania dziecko często, nawet nie myśli nad tym co przepisuje, wykonuje tę czynność mechanicznie, więc nie może to być sposób efektywny.
Nauka ortografii zaczyna kojarzyć się dziecku z nudą, wyczerpaniem i zmęczeniem.
2. Powtarzanie wyrazu z trudnością ortograficzną.
Czy powtarzanie np. wyrazu „góra”: – „góra” piszemy przez „ó”, „góra” piszemy przez „ó”, itp. Czy może to sprawiać przyjemność? Nie sądzę. Czy sprawi to, że dziecko zapamięta poprawną pisownię? Nie.
3. Pisanie obu wersji wyrazu z trudnością ortograficzną na osobnej kartce i wybieranie na oko, np.: ogórek czy ogurek? Dziecko przygląda się obu wyrazom i wybiera, które mu najbardziej pasuje lub ładniej wygląda wg niego.
Czy to jest dobry sposób? Życie pokazuje, że nie. Fakt, że mamy 50% szans na trafienie, a jeśli dziecko jest wzrokowcem to może jest i więcej;) Czy możesz jednak sobie pozwolić, aby przyszłość dziecka zależała od wyboru na oko? Nie sądzę.
4. Zastąpienie wyrazu synonimem. np.: zamiast napisać wyraz “rzeka” pisze wyraz “woda”. Niestety niewiele jest takich wyrazów, które możemy zastąpić innym.
Takie “metody” są nudne, czasochłonne i zniechęcające do nauki. A przecież nie o to chodzi. Dziecko powinno dostać metodę, która zadziała od razu. Tak, aby nie poświęcało na naukę więcej niż 30 minut czasu tygodniowo.
Co Ty jako rodzic możesz zrobić, aby dziecko nie popełniało ciągle tych samych błędów w wyrazie?
1. Dziecko musi mieć możliwość skojarzenia danej trudności z czymś co już zna. np.: wyraz “bluzka” może skojarzyć z dekoltem, który jest w kształcie U i wtedy wie, że wyraz bluzka piszemy przez “U”. Tak jak na poniższym obrazku.
2. Można namalować dany wyraz, aby użyć obie półkule mózgowe do zapamiętania.
3. Użyć wyobraźni, a więc stworzyć obraz danego wyrazu w umyśle i w ten sposób go zapamiętać.
4. Użyć haków ortograficznych. Uważam ją za najskuteczniejszą metodę jaką dotychczas poznałam, a raczej stworzyłam.
Sprawdź sama, zarejestruj się na platformie stowarzyszenia zupełnie za darmo i razem z dzieckiem wypróbujcie metodę. Gwarantuję, że efekty zobaczysz natychmiast.